Nattskift
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.


Nattskift är ett Linköpingslajv i Vampire: the Requiem setting.
 
HemLatest imagesBli medlemLogga in

 

 Inbjudningar

Gå ner 
+3
Harleif Edward
Einar Nordvind
Valter E. Hjort
7 posters
FörfattareMeddelande
Valter E. Hjort

Valter E. Hjort


Antal inlägg : 82
Join date : 12-07-04
Ort : Linköping

Karaktärsblad
Klan: Ventrue
Förbund: Invictus
Attributnamn: Gangster, Aristokrat, Bankman

Inbjudningar Empty
InläggRubrik: Inbjudningar   Inbjudningar I_icon_minitimefre nov 30, 2012 2:58 pm

*Off* Jag har tänkt att ha en liten forum happening =) Tanken är att ni blir inbjudna till en bal av Valter. Sedan får ni skriva om vilka ni pratar med och hur era karaktärer ser ut.

Ärade Jarl av Furstendömet Linköping.

Jag Valter E. Hjort bjuder in eder personligen till min 1800-tals maskerad bal som hedersgäst i min herrgård.
Som hedersgäst så står Valter E. Hjort för allt som kan tänkas behövas av Jarlen angående balen.

Med ödmjuka hälsningar Valter E. Hjort



Ärade Primogensråd

Jag Valter E. Hjort bjuder er alla på 1800-tals maskerad ball i min herrgård som hedersgäster.
Som hedersgäster så står Valter E. Hjort för allt som kan tänkas behövas angående balen.

Med ödmjuka hälsningar Valter E. Hjort


Ärade gäster

Ni har blivit inbjudna till Valter E. Hjorts 1800-tals viktorianska maskerad bal på en herrgård utanför Malmslätt.
Där tanken är att kunna prata och även dansa bal med alla besläktade utan några disputer eller fientligheter.

Ni som känner er osäkra på hur man dansar bal så har Valter E. Hjort anordnat lektioner på mina domäner inne i centrum. Dessa är Harry’s, Sliver och Horse and Hound. Några av domän regler kommer att ej biaktas och det kommer att vara drop in på lektionerna fram tills två dagar innan viktorianska maskerad balen. Ni som ej har någon utkläddnad till balen så kan även Valter E. Hjort tillhandahålla med utklädnad till balen för en liten summa eller mot en tjänst som man blir skyldig Valter E. Hjort. Meddela detta gärna personligen till Valter E. Hjort.

Det kommer en bilaga med brevet om vilka domän regler som kommer att gälla samt Elysuim reglerna som är skrivna av den ärade Jarlen av staden.

”The best and most beautiful things in the world cannot be seen or even touched - they must be felt with the heart.”

Med vänliga hälsningar
Valter E. Hjort

Bilaga:

Valters domän är Harry's, hela kedjan. Sliver och Horse and Hound.
I Valters domäner så finns det en vip våning. Antingen på övervåningen eller i källaren.


§1. Nästan alla är välkomna in till Valters domän; på vilkoret att dessa individer meddelar detta i god tid i förväg
och inväntar besked om ett godkänande från Valter.

§1A. Denna regeln gäller inte för Jarlen, då han är alltid välkommen och individer han har med sig.

§2. Valter tar ingen ansvar för oinbjudna individer och deras öden; då denna domän inte går under elysium.
Genom att ha beträtt domänen så har ni givit godkänande och samtycke till att ha förstått dessa regler och är beredda att ta emot konsekvensena av era handlingar.

§2A. Undantag för vissa festligheter, då många är inbjudna och elysiumväktaren eller Jarlen har annonserat att detta är Elysium under festligheterna.
Vilket innebär att elysium reglerna bli primära och domän reglerna blir sekundära.

§2B. Elysium regler:
1. På Elysium är det strängt förbjudet att bruka våld mot en annan besläktad.
2. Skadegörelse eller förstörande av Elysium.
3. Offensivt användande av krafter mot andra besläktade är förbjudet.
4. Att vara ohövlig, visa vanvördnadt eller på annat sätt vara oförskämd är förbjudet på Elysium för att inte fresta Besten. Detta gäller särkilt gentemot de Äldre.
5. Att jaga eller på annat sätt skada en dödlig på på Elysium är förbjudet.

Elysieväktaren och Jarlen, även Marskalken i Jarlens avsaknad, har makten att temporärt upphäva dessa regler för vissa Besläktade i syfte att försvara dessa regler eller bestraffa de som bryter mot dem.

Bestraffningar för överträdelser är beroende av brottets natur, dess omständigheter och överträdarens vikt i samhället.

De permanenta Elysium som nu finns är:
Samtliga Kyrkor och Museer.
Konsthallar, teatrar och Bibliotek.

Utöver dessa notera att Jarlen lägger särskilt vikt på att de dödligas infrastruktur bevaras intakt och därför är även institutioner som Räddningstjänsten, Sjukvården och Polisväsendet skyddade som om de vore Elysium. Notera att vissa särskilt lämpade Besläktade kan få rättighet att jaga på sjukhuset.

Dessutom är alla konstföremål som är placerade utomhus, så som statyer, fontäner och dylikt att betrakta som Elysium.


§3. Alla slags vapen är förbjudna i denna domän. Då denna domän vill frambringa frid och lugn och INGA våldsamheter mellan besläktade och människor.

§3A. Vissa undantag kan bli aktuella för att tillåta regel 2 tillämpas och inte 2A och 2B. I strävan för att behålla friden och lugnet.

§3B. Detta gäller inte Jarlen och hans livakter samt Sheriffen och visescherifer.

§4. När domänen beträds så gäller det en klädselkod. I nödfall så kan denna regel bortses; samt personliga inbjudningar från Valter. Detta innebär att alla ska vara anständigt klädda och inte se ut som avskum.

§4A. Undantag för Jarlen och hans livakter.

§4B Undantag för Kyrkan.

§4C Viss undantag på Horse and Hound.

§5. §2 Kommer att utökas med §5 och inte §2A och §2B. Den som ertappas med att ha tagit sönder något på något sätt eller stulit något på något sätt kommer att var ersättningsskyldig.

§5A. Undantag för Jarlen och hans hedersgäster

§5B. Undantag för Kyrkan

§5C. Undantag för Invictus


§6. Dessa regler kan ändras och/eller utökas och minskas, utan att behöva meddela någon.




Till överst på sidan Gå ner
Einar Nordvind




Antal inlägg : 141
Join date : 12-02-05

Karaktärsblad
Klan: Gangrel
Förbund: Cirkeln
Attributnamn: Överlevare, Uppriktig, Ockult

Inbjudningar Empty
InläggRubrik: Sv: Inbjudningar   Inbjudningar I_icon_minitimefre nov 30, 2012 10:22 pm

Off: Skriver ett svar här som återlämnas med Valters budbärare.

Ett pergaments ark överlämnas till dig. Rullat med ett läderband knutet runt om som håller ihop det. En svag doft av skog kommer från arket.

I det står följande-

IN:
Var Hälsad
Valter Hjort

Då jag tyvärr inte kan närvara på edert gästabud. Då Odens ord ligger mig nära i sinnet. Jag hoppas dock att ni kommer få en underbar afton och att mjödstopen aldrig sinar, skratt och sång inte tystnar.

Oden vaka över er
Einar Nordvind
Till överst på sidan Gå ner
Harleif Edward
Skarprättare
Harleif Edward


Antal inlägg : 261
Join date : 12-02-17

Karaktärsblad
Klan: Ventrue
Förbund: Lancea Sanctum
Attributnamn: Bushido, Graciös, Skräckinjagande

Inbjudningar Empty
InläggRubrik: Sv: Inbjudningar   Inbjudningar I_icon_minitimemån dec 03, 2012 1:05 am

Edward, ivrig att visa sin framåtanda för den yngre generationen, instruerar sin ghoul att via telefon (Bah bah baah!) besvara inbjudan.

"Herr Godwinson? Bra! Min högst helgade herre, Inkvisitor Edward, har instruerat mig att å hans vägnar acceptera inbjudan till ankommande festlighet. Vänligen framför denna information till Herr Hjort! Ta ta!"
Till överst på sidan Gå ner
Erik Halt




Antal inlägg : 41
Join date : 12-08-25

Karaktärsblad
Klan: Mekhet
Förbund: Kartianska Rörelsen
Attributnamn: Begåvad, Medicin, Ockultism

Inbjudningar Empty
InläggRubrik: Sv: Inbjudningar   Inbjudningar I_icon_minitimetis dec 04, 2012 11:30 am

Ett brev av hög kvalitet anländer till Valter. Det är handskrivet och signerat, med en segil i rött vax på utkanten.

Ärade Herr Hjort.
Jag önskar meddela att jag ämnar komma till tillställningen. Ser fram emot kvällen i fråga och önskar er all lycka tills dess.
Bästa önskingar
Erik Halt, av Vergil Kieser av blodet Mekhet.
Till överst på sidan Gå ner
Biskop Lassgård
Biskop av Linköping
Biskop Lassgård


Antal inlägg : 306
Join date : 12-01-27
Ort : Linköping

Karaktärsblad
Klan: Mekhet
Förbund: Lancea Sanctum
Attributnamn: Manipulativ, Teologi, Ockultism

Inbjudningar Empty
InläggRubrik: Sv: Inbjudningar   Inbjudningar I_icon_minitimetis dec 04, 2012 11:58 am

Valter motager ett pergament skrivet i blod.

Till unge herr Valter E. Hjort, son till Roy Seger av Ventrues blod och medlem av det Första Huset.

Jag tackar för er inbjudan och det skall bli ett nöje att delta i festligheterna på er herrgård.
Det glädjer mig att se hur långt äpplet har fallit från trädet.

Hans Exelence Biskop Mortimer Lassgård, son till Luc Lasalle av Mekhets blod, Biskop över Linköping, medlem av De Äldstes råd och ledare för Andra Huset.

Till överst på sidan Gå ner
Johan Sköld

Johan Sköld


Antal inlägg : 23
Join date : 12-02-03

Karaktärsblad
Klan: Mekhet
Förbund: Invictus
Attributnamn: Polisträning, Brottsutredning, Kriminalteknologi

Inbjudningar Empty
InläggRubrik: Sv: Inbjudningar   Inbjudningar I_icon_minitimetis dec 04, 2012 6:43 pm

ett enkelt brev med inviktus symbol där det står jag Johan sköld kommer
Till överst på sidan Gå ner
Konrad

Konrad


Antal inlägg : 83
Join date : 12-06-16

Karaktärsblad
Klan: Mekhet
Förbund: Lancea Sanctum
Attributnamn: Skjutvapenfetishist, Manipulativ, Sinne för detaljer

Inbjudningar Empty
InläggRubrik: Sv: Inbjudningar   Inbjudningar I_icon_minitimetis dec 04, 2012 11:07 pm

Konrad skickar sin Ghoul Gregorovich att meddela att han inte kommer att infinna sig på balen men att han tackar allra ödmjukast för inbjudan.

Ungefär en vecka senare meddellar han personligen Valter att han kommer att närvara på order av Sheriffen men endast i "övervaknings-syfte".
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Inbjudningar Empty
InläggRubrik: Sv: Inbjudningar   Inbjudningar I_icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Inbjudningar
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Nattskift :: Valters Villa-
Hoppa till: